[O1] Po wciśnieciu sprzęgła trzęśie do momentu zatrzymania .

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • marconi
    Classic
    • 2014
    • 3

    [O1] Po wciśnieciu sprzęgła trzęśie do momentu zatrzymania .

    Ja w mojej jedynce'03 mam na stałe soczewki bez pozycyjek, które służą za dzienne :shock: , a powodem jest dodanie jednego kabelka pod włącznik świateł.
  • b4ndzior
    Classic
    • 2012
    • 3

    #2
    [O1] Po wciśnieciu sprzęgła trzęśie do momentu zatrzymania .

    Witam

    Mam taki problem:

    Po wciśnięciu sprzęgła delikatnie trzęsie ( wydaje mi się że silnikiem ) do momentu zatrzymania samochodu. Najczęściej widoczne jest to w jeździe miejskiej gdy dojeżdżam do skrzyżowań. Dodam że takie objawy raz się pojawiają raz nie, nie wiem od czego to zależy.

    Gdy się temu przypatrywałem to wydaje mi się że to trzęsienie pojawia się gdy wcisnę sprzęgło poniżej 1500 obr/min i wrzucę na luz, jeśli wcisnę wyżej nie ma tego problemu. Jak już trzęsie i samochód się zatrzyma całkowicie, drgania ustają od razu.

    Przez to że objawy raz są a raz nie ma nie wiem co o tym sądzić.

    Czy ktoś miał podobne objawy w swoim samochodzie ? Macie jakieś pomysły jak rozwiązać tą usterkę zanim pojadę do mechanika. Czy to w ogóle jest usterka ? może ten model tak ma i trzeba się przyzwyczaić

    Komentarz

    • parasite
      L&K
      • 2011
      • 1368

      #3
      Ja mam odkąd jeżdżę O1, czyli 1.5 roku - 60 tyś. km. Jedni mówią, że koło dwumasowe, inni, że nastawnik do czyszczenia. Mam tak, ze czasem to trzęsienie w ogóle w dość długim okresie nie występuje, a czasem dość często. Niektórym pojawiało się po wymianie rozrządu innym po wymianie się poprawiało, ale wymiana dwumasy tez niektórym ponoć pomagała.
      Inaczej mówiąc nikt nic nie wie, wydasz kasę i może się naprawi, a może nie. Ja na razie dałem sobie spokój.
      AGR 112KM, 232Nm
      Subaru Impreza GH 2.0 150KM

      Komentarz

      • phrix
        L&K
        • 2007
        • 1000
        • Audi
        • AGR 1.9 TDI VP 90 KM
        • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

        #4
        Objawy zawsze są na zimnym silniku ( zwłaszcza po odpaleniu) czy na gorącym też się pojawiają ?

        Jak zaczynasz naciskać na hamulec to silnik stabilizuje pracę albo gdy zwiększysz obroty silnika na jałowym do 1000 obr. ?
        Szlifierki taśmowe, nożyce do złomu, kruszarki | W stajni : karawan O2 FL 1.9 TDI, A3 Sportback 1.6 MPI

        _

        Komentarz

        • s1
          Ambiente
          • 2010
          • 185

          #5
          Moim zdaniem na 99% dwumasa objawy trzesienia przy dojezdzaniu do swiateł tez na to wskazują, u mnie to samo od roku czekam jak sie sprzeglo skonczy i po zimie włoże cały set.

          Komentarz

          • parasite
            L&K
            • 2011
            • 1368

            #6
            Zamieszczone przez s1
            Moim zdaniem na 99% dwumasa objawy trzesienia przy dojezdzaniu do swiateł tez na to wskazują, u mnie to samo od roku czekam jak sie sprzeglo skonczy i po zimie włoże cały set.
            No właśnie kiedy się skończy hehe Mi czasem jeszcze zapiszczy przy obciążeniu i już tak 60 tyś. i nic się nie zmienia :P Czekam i chyba wrzucę jednomasowe - będzie po problemie

            Ciekawi mnie powód tego drgania silnika, dlaczego dzieje się to tylko przy małej prędkości i nie zawsze występuje? Jaki wpływ ma na to dwumasa? Dodam, że jak auto się wolno toczy wystarczy wrzucić na luz, puścić sprzęgło i drgawki ustają. Podłączyłem też VAGa, nie pamiętam, który to był już blok, ale napięcie (na pompie?) skakało razem z drganiami, ale to chyba normalne bo komp chce wyrównać pracę silnika.
            AGR 112KM, 232Nm
            Subaru Impreza GH 2.0 150KM

            Komentarz

            • b4ndzior
              Classic
              • 2012
              • 3

              #7
              Czyli ten typ tak ma a tak poważnie to naprawdę dziwne jest to ze raz pojawia się to telepanie a raz nie. Próbuje cały czas ustalić kiedy dokładnie wpada silnik w takie wibracje ale na prawdę ciężko.

              Nie ma znaczenia czy silnik ciepły czy zimny, jak stoję na luzie i dodaje gazu nic nie trzęsie, sprawdzę jeszcze czy jak trzęsie to dodanie gazu ustabilizuje silnik bo tego jeszcze nie robiłem.

              Dzisiaj zauważyłem ze jak puszczam przy małej prędkości auto na luzie to go nie buja i gdy wcisnę lekko hamulec ale nie tak żeby auto stanęło to też zaczyna bujać. Może to coś z tarczami hamulcowymi, na kierownicy nic nie czuć jak hamuje przy większej prędkości ale może jest jakieś minimalne bicie które powoduje że silnik przy małej prędkości wpada w takie trzęsienie, sam już nie wiem

              W sumie to nie ma reguły chyba i ciężko stwierdzić od czego to trzęsienie zależy, po prostu raz jest a raz nie ma czyli wiadomo że nic nie wiadomo :szeroki_usmiech

              Jak jest ktoś kto miał podobny problem i się z nim uporał to prosiłbym o podzielenie się tym jak to rozwiązał.

              Komentarz

              Pracuję...